سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای انتخاب لباس مجلسی زنانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

لباس مجلسی جدید

لباس مجلسی زنانه لباسی شیک، مجلل، و مناسب برای مراسمات رسمی و نیمه رسمی میباشد. اما درواقع لباس شب معمولا لباسی است که بلندی آن تا روی زانو است و در مهمانی رسمی شبانه آنرا میپوشند. البته مدل های مختلفی از این لباسها وجود دارد و این مقاله سعی دارد ویژگی پرطرفدارترین مدل ها را معرفی کند. اما در ابتدا بیایید نگاهی به باید و نبایدهای زمان پوشیدن لباس مجلسی بیاندازید.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید

کفش پاشنه بلند بپوشید. کفش های بدون پاشنه نپوشید، مگر اینکه کلا چاره دیگری نداشته باشید.

اندازه مناسب پیراهن را انتخاب کنید. پیراهن های مجلسی بلند برای مراسمات رسمی، پیراهن هایی که کوتاهی شان تا روی زانو یا کمی کوتاه ترند برای مراسمات نیمه رسمی، و پیراهن های تا روی زانو و بلندتر برای مراسمات خودمانی مناسب هستند.

جوراب شلواری بپوشید. جوراب شلواری های رنگ پا یا مشکی بدن نما هم برای مراسمات، مناسب هستند.

هم کفش جلو باز و هم کفش جلو بسته برای مراسمات رسمی یا غیررسمی، مناسب هستند. اگر کفشتان جلوباز است، جوراب شلواری بدون درز بپوشید.

دامن یا کت و شلوار نپوشید (مگر اینکه به مهمانی خودمانی یا نیمه رسمی دعوت شده باشید).

مقاله انواع جوراب زنانه و نحوه پوشیدن آنها را بخوانید.

سوالات متداول

چه اندازه آستینی برای لباس های مجلسی زنانه مناسب هستند؟

قانون کلی برای اندازه مناسب آستین وجود ندارد، بنابراین مدلی که راحتی بیشتری در آن دارید را بپوشید.

آیا باید کت یا مانتو به همراه داشته باشم؟

اگر مهمانی دیروقت تمام میشود، از روی احتیاط کت به همراه داشته باشید اما به همراه داشتن لباس های مجلسی ساده ای مثل شنل یا کت رسمی سبک هم خوب است. اگر سردتان نشود، بیشتر از مهمانی لذت خواهید برد.

چه گردنبندی بیشتر به یقه ی لباسم می آید؟

با لباس های یقه هفتی، گردنبندهای بلندتر با یک پلاک ساده بیاندازید که پرجلوه باشد و تأثیرش از بین نرود. با پیراهن های مجلسی یقه گرد، زنجیرهای سی سانتی یا کوتاه تر با یک آویز زینتی و زیبا بیاندازید که تأثیرگذار باشد.

منبع: مزون لباس مجلسی ترک